واقعیت‌های تبلیغ پارس آنلاین در بازی رئال‌مادرید و آتلتیکو مادرید

در بازی رئال مادرید و آتلتیکو مادرید تبلیغی از پارس آنلاین پخش شد که بسیاری را به تعجب واداشت. یعنی پارس آنلاین در لالیگا تبلیغ داده ؟ خیلی‌ها تصور کردند این تصاویر یک جعل دیگه از صدا و سیمای ایران است برخی اسکرین شات‌هایی از ماهواره‌های دیگر را پیدا کردند که این گمان را تقویت می‌کرد که صدا و سیما یک تحریف دیگر را انجام داده اما واقعیت ( حداقل این بار) چیز دیگری است. یک تکنولوژی جدید تبلیغاتی به نام digital replacement technology اخیرا توسط چند شرکت معدود تبلیغاتی با همکاری شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شه که توسط آن می‌توان تبلیغات کنار زمین را کاملا هدفمند  برای مناطق مختلف تغییر داد. به این ترتیب تبلیغات محلی را در یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقه مهم فوتبال جایگزین کرد. به این ترتیب بینندگان در هر نقطه از جهان تبلیغی را می‌بینند که آگهی‌دهندگان محلی سفارش داده‌اند. نکته جالب اینکه هزینه این تبلیغات برای شرکت تبلیغ دهنده به مراتب از هزینه تبلیغ در صدا و سیما پایین‌تر است.

10922470_782038988550181_684736803421938994_n  واقعیت‌های تبلیغ پارس آنلاین در بازی رئال‌مادرید و آتلتیکو مادرید 10922470 782038988550181 684736803421938994 n

 

اما این تکنولوژی چیست ؟ 

در سایت یک شرکتی که اینکار را انجام می‌دهد  گفته شده: ما یکی از چند آژانس بین‌المللی هستیم که از تکنولوژی جایگزین تبلیغات Digital replacement technology  استفاده می‌کنیم. بارسلونا یا رئال مادرید فرقی نمیکند در هر کشوری که باشید ما می‌توانید تبلیغ متفاوتی را ( کنار زمین ) به بینندگان نشان دهیم.

بر اساس این مدل تبلیغاتی حالا برندهای محلی می‌توانند از یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقه فوتبال برای تبلیغ مستقیم خود استفاده کنند.

لینک: DBRlive تکنولوژی جایگزین تبلیغات کنار زمین فوتبال

در این شیوه جدید تبلیغ بیلبوردهای LEDکنار زمین همچنان مشغول نمایش تبلیغات نرمال خود هستند اما بینندگان تلویزیونی در سراسر جهان تبلیغ‌های متفاوتی را مشاهده می‌کنند. این سیستم تصویری با همسان سازی دوربین‌ها و زاویه‌های آنان عملا تبلیغات را با چنان پرسپکتیوی به بینندگان نشان می‌دهد که انگار واقعا کنار زمین در حال پخش است.

picture1  واقعیت‌های تبلیغ پارس آنلاین در بازی رئال‌مادرید و آتلتیکو مادرید picture1

یک نکته مهم اینکه هزینه تبلیغات در این شیوه به مراتب از هزینه تبلیغات در یک شبکه محلی ( مثل صدا و سیما ) پایین‌تر است و این احتمالا  چالشی بزرگ برای همین شبکه‌هاست. صدا و سیما که خود در زمانی استاد صحنه‌های آهسته و جایگزین برای عدم پخش صحنه‌هایی که نامناسب تشخیص می‌داد بود حالا در این زمینه کاملا عقب افتاده  و با توجه به اینکه این تبلیغات دور زمین را می‌پوشانند هم دیگر نمی‌توان از حربه صحنه‌های آهسته و تکراری برای عدم نمایش آنها سود جست.

  نوشته: شهرام شریف