خدمات یاهو در ایران از سر گرفته شد

شرکت یاهو می‌گوید که کاربران در ایران اکنون بار دیگر می‌توانند به خدمات این شرکت دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایتنا از بی.بی.سی، پیش‌تر گروه “کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران” که برای احیای مجدد خدمات کامل یاهو در ایران تلاش کرده است، از شروع مجدد خدمات باز کردن ایمیل جدید و سرویس پیام‌رسان یاهو در ایران خبر داده بود.
گزارش می‌شد که این خدمات از یک سال قبل قطع شده بود.

آن زمانی بود که یاهو از کاربران خواست برای باز کردن ایمیل، شماره تلفن ارائه کنند اما شماره تلفن‌های کشورهایی که مورد تحریم آمریکا بودند عملا کار نمی‌کرد.

آن وضع البته در بهار گذشته با اعتراض بعضی از سازمان‌ها روبرو شد.
یاهو در پاسخ گفت که مشکل “فنی” است و برای حل آن می‌کوشد.

کمپین بین المللی حقوق بشر ایران می‌گوید که یاهو همچنان به کاربران در ایران امکان تبادلات مالی برای خرید آنلاین از طریق این وب سایت را نمی‌دهد درحالی که از نظر قوانین دولت آمریکا مانعی برای امکان این تسهیلات وجود ندارد.

یاهو روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال بی.بی.سی نوشت: “کاربران در ایران بار دیگر می‌توانند برای خدمات یاهو ثبت نام کنند و ما متعدیم به اینکه اطمینان حاصل کنیم کاربران ما در اطراف جهان می توانند آزادانه قوه بیان خود را در یاهو به کار گیرند.”